Big Brother is watching you!


Guest post by Sasha

Nu m-ati uitat, dar nici eu pe voi. Cum se zice: Big Brother is watching you!
Alina ne-a dat tema pentru acasa compunere despre vacanta de vara, dar eu am de gand sa va scriu despre altceva.

Pe scurt m-am mutat in Bucuresti din februarie 2009.. in acelasi timp am renuntat la facultate desi nu ar fi stricat sa o termin, dar nu consider acest fapt un esec total in viata mea. Nu am considerat niciodata facultatea ca fiind un calificativ care m-ar face un om mai valoros.
Ceea ce vreau sa va zic este ca imi este dor de voi toti. Nu mi-am luat ramas bun cand am plecat pentru ca 1 nu imi plac despartirile si 2 defapt nu ne-am despartit deloc. E absurd sa zici ca daca un om pleaca intr-un loc sau altul inseamna sfarsitul unei prietenii.
Ceea ce ar fi valabil pentru multi dintre voi.. mai ales ca deja unii dintre voi sunteti peste mari si tari iar distanta va creste din ce in ce mai mult. E important sa tinem legatura pentru ca lumea asta ne va apartine, iar relatiile noastre de prietenie ar putea aduce beneficii, bucurii si multe alte experiente despre care nu ar trebui sa va vorbesc foarte mult pentru ca le stiti si singuri. Nu am sa va spun despre ca veti fi urmatorii Alan Turing sau Steve Jobs pentru ca sunteti constienti de asta deja, sunteti intelepti, tineri, plini de energie si curiozitatea voastra nu are limite. Vrednici de laude. Dar acestea nu sunt laude.Am incercat sa fiu obiectiv mereu. Acum nu se schimba ecuatia. Am vazut din ce sunteti facuti si am multe asteptari de la voi toti.

Am sa va scutesc de alte platitudini si am sa va zic ce am mai facut si ce mai rasare de dupa orizont. In Bucuresti am venit pentru ca in Iasi m-am plictisit, nu mai aveam unde sa imi gasesc de lucru si in general viata mea avea un caracter mai degraba deprimant. Asa ca am urmat vorba din popor “Schimbi locul, schimbi norocul” si m-am angajat imediat la o firma care face web development (da, tot php). Ca de obicei mai fac si niste chestii open source pe ici pe colo in weekend si dupa munca.. mai mult bug report-uri pe ici colo. Din pacate ca multe alte firme din Romania software-ul proprietar inca are suprematia si nu exista multe posibilitati de dezvoltare FLOSS la firma care lucrez, dar lucrurile se vor schimba sunt convins de asta.

Acum o sa radeti sau poate nu…
Recent.. de cateva luni defapt sunt din ce in ce mai interesat de filosofie. Asa ca am zis sa nu pierd vremea dejeaba si sa mai joc de facultatea din nou. M-ati inteles bine.. am dat la facultatea de filosofie de la universitatea din Bucuresti.
Cum zice un coleg de-al meu de servici “mi-am alocat bani pentru facut misto” de profesorii si colegii din facultate. Nu voi termina facultatea asta, iar motivul pentru care am intrat acolo pe langa faptul ca vreau acces la biblioteca e pentru ca nu am cetatenie romana (desi am aplicat pentru ea in 2004) si ca sa stau in Romania imi trebuie un “motiv”. Cu alte cuvinte or sa ma dea afara cu un sut in fund din tara daca nu ma pun pe carte. Da, si nu vreti sa stiti cat e de complicat sa faci o angajare cu carte de munca cu tot pentru un strain in Romania si cate taxe si timp pierdut. Probabil daca as fi plecat in state sau in Canada acum 5 ani sau mai mult as fi obtinut cetatenia lor sau vreo forma de sedere permanenta. E trista situatia stiu, dar birocratia este impenetrabila aici.
Dar sa trecem peste asta.

Ce e important sa stiti este ca viata mea e schimbata inspre bine acum chiar daca am toate problemele de mai sus. Si ca un lucru, care e dintre cele mai importante pentru mine si pe care sper sa nu il pierd niciodata ( pana la exit() ), si anume cautarea adevarului in lumea asta e mereu cu mine. Fie ca e vorba de filosofie sau tehnologie tot acolo se incadreaza, asta e menirea noastra a tuturor. Chiar daca nu suntem toti filosofi sau cercetatori de fizica subatomica tot asta ar trebui sa fie directia noastra. Nu uitati asta niciodata.

Tovarasi, va salut!

4 Responses to “Big Brother is watching you!”

  1. Chiar nu mai auzisem de tine de multe vreme, imi pare bine ca ai scris pe blog. Ma cam intristeaza valul de plecari din oras / tara care ne-a lovit acum dupa licenta in special, cu toate ca pentru multi e ceva temporar. Numai bine ..

  2. >:D< sa cresti mare neica! vezi sa nu faci profii de la filosofie sa planga! abia astept sa ne mai vedem

  3. multa bafta “tinere”πŸ˜€

  4. Sa ne traieshti patzane! Ma bucur s mai aud shi de bine pe ici p colo, printre randuri:P Numa bine in continuare shi multa bafta (mai mult la servici decat la facultate “bobocelule”)πŸ˜‰

Leave a Reply

